Refakatçı olarak
kaldığınız süre boyunca hastane kurallarına uymalısınız.
Hastaların yanında
refakatçi kalmasına tıbbi bir zorunluluk olması kaydıyla ilgili hekim
tarafından karar verilir.
Refakatçı kartınızı,
kimlik karşılığı hemşireden teslim alınız. Kurumun vereceği refakatçi kartını
yakanızda takılı bulundurunuz.
12 yaş altı çocuklar,
bilinen bir bulaşıcı hastalığı olanlar veya bulaşıcı hastalığı olan bir kişi
ile yakın zamanda temas ettiği bilinenler, öksürük, hapşırma, boğaz ağrısı ve
burun akıntısı gibi solunum yolu enfeksiyonunu destekleyen belirtileri olan
kişiler herhangi bir kronik hastalığı olanlar, enfeksiyon almaya yatkın kişiler
hasta refakatçısı olarak kabul edilememektedir.
Hastanın oda kapısında ya
da yatak başında “İzolasyon İşaretleri” var ise odadan çıkmamalı, izolasyon
kurallarına uymalısınız. Refakatçı değişimi yapmamalı ve ziyaretçi kabul
etmemelisiniz.
Hastane dâhilinde tütün,
tütün mamulü ve alkollü madde kullanmamalısınız. Hasta odaları ve koridorlarda
yüksek sesle konuşmamalı, çalışanları ve diğer hastaları rahatsız
etmemelisiniz.
Çanta, cüzdan ve değerli
eşyalarınızı yanınızdan ayırmamalısınız Kaybolmaları durumunda hastanemiz
sorumluluk kabul etmemektedir.
Hastaya temastan önce ve
sonra ellerinizi yıkamalı veya el antiseptiği kullanmalısınız.
Hekim ve hemşire
direktifleri dışında hastaya yönelik herhangi bir uygulama yapmamalısınız.
Yatağa pozisyon verirken
kat hemşiresi ve personelinden yardım isteyebilirsiniz.
Hastalarımızın güvenliği
açısından hastanız ayağa kalkarken ve dolaşırken refakatçilerin, ihtiyaç
halinde ise sağlık personelinin eşlik etmesine özen gösteriniz.
Hastanız ile ilgili
herhangi bir acil durum söz konusu olduğu zaman hemşire çağrı zilini kullanarak
hemşireyi bilgilendirmelisiniz.
Tuvaletlerde herhangi bir
acil durum söz konusu olduğu zaman ipli tuvalet çağrı ünitesindeki kırmızı
düğmeye basınız ya da ipi çekiniz.
İlgili hekim ya da
hemşire istemi dışında, hastaları hastane dışına çıkarmamalı veya yatağını
değiştirmemelisiniz.
Hastaya yiyecek içecek
getirmemeli, hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir yiyecek, içecek
vermemelisiniz. Refakat kartlarını göstermek sureti ile hastanemiz yemek
hizmetlerinden ayrı bir ücret ödemeksizin yararlanabilirsiniz.
Yemek servisi kat
garsonları tarafından yapılmaktadır. Yemekten sonra tabaklarınız kat garsonları
tarafından toplanacaktır.
Refakatçi ve
ziyaretçilerinin kendileri ile ilgili ateş, tansiyon ölçümü, ilaç istemi vb.
talepleri kliniğimizde karşılanmamaktadır. Acil durumlarda Acil servisimize
başvurabilir, diğer şikâyetleriniz için polikliniklerimizden randevu
alabilirsiniz.
Birimlere göre ziyaretçi
kuralları farklılık gösterebilir. Lütfen belirtilen ziyaret kurallarına
uyunuz.
Özellikli Hasta gruplarının
bulunduğu bölümlerde refakatçi ve ziyaretçi kuralları ilgili bölüm, klinik
tarafından belirlenir ve “Özellikli Hasta Grupları Bakım Prosedürü”nde
tanımlanır.
Yoğun bakım ünitelerine
refakatçi kabul edilmeyecektir. Yoğun bakım bekleme salonunda bir kişi
kalabilmektedir.
Özellikli hasta
gruplarında bulunan hastalarınızı (engelli, ruhsal bozukluğu olan, palyatif
bakım hastaları gibi) yalnız bırakmamalısınız.
Hastanız taburcu olurken
‘refakat kartınızı’ servis hemşiresine teslim etmelisiniz.
Taburcu olduktan sonra
bize ulaşabileceğiniz telefon numaraları epikrizinizde kayıtlıdır. Refakatçi ve
ziyaretçilerinin kendileri ile ilgili ateş, tansiyon ölçümü, ilaç istemi vb.
talepleri kliniğimizde karşılanmamaktadır.
Acil durumlarda Acil
servisimize başvurabilir, diğer şikâyetleriniz için polikliniklerimizden
randevu alabilirsiniz.
Birimlere göre ziyaretçi
kuralları farklılık gösterebilir. Lütfen belirtilen ziyaret kurallarına
uyunuz.
Özellikli Hasta
gruplarının bulunduğu bölümlerde refakatçi ve ziyaretçi kuralları ilgili bölüm,
klinik tarafından belirlenir ve “Özellikli Hasta Grupları Bakım Prosedürü”nde
tanımlanır.
Yoğun bakım ünitelerine
refakatçi kabul edilmeyecektir. Yoğun bakım bekleme salonunda bir kişi
kalabilmektedir.
Özellikli hasta
gruplarında bulunan hastalarınızı (engelli, ruhsal bozukluğu olan, palyatif
bakım hastaları gibi) yalnız bırakmamalısınız.
Hastanız taburcu olurken
‘refakat kartınızı’ servis hemşiresine teslim etmelisiniz.
Taburcu olduktan sonra
bize ulaşabileceğiniz telefon numaraları epikrizinizde kayıtlıdır.
ODA KURALLARI
Odanızdaki televizyonun
uzaktan kumandasını kat hemşiresinden alabilirsiniz. Taburcu olurken kumandayı
kat Hemşiresine teslim ediniz.
Pencere dışına çamaşır,
poşet, şişe vb. malzemeleri koymayınız. Pencerelerden dışarıya ekmek, kâğıt vb.
malzemeleri atmayınız.
Odadaki buzdolabının
kapağının açık bırakılmaması ve içine koku yapabilecek gıda maddeleri
konulmaması gerektiğini hatırlatırız.
Kişisel elektrikli
eşyalarınız için oda duvarında ve banyoda bulunan prizleri kullanınız.
Odanızdaki
aydınlatmalardan gereksiz yanan varsa kapatınız. Arıza durumunda lütfen servis
hemşiresini bilgilendiriniz.
Odanızda gereksiz akan
musluk varsa kapatınız. Arıza durumunda lütfen servis hemşiresini
bilgilendiriniz.
Servislerde bulunan boş
yatakları kullanmamalı, refakatçi koltuklarını kullanmalısınız.
Refakatçi koltuklarını en
erken saat 22.00’de açıp, en geç sabah 07:00’de kapatınız. Bu saatler dışında
açık kalmamasına özen gösteriniz.
Hastaneye ait eşya ve
malzemeleri düzenli ve temiz tutmaya özen gösteriniz.
Tüm bu kurallar
hastalarımıza daha iyi ve daha kaliteli hizmet verebilmek için düzenlenmiştir.
Hassasiyet gösterdiğiniz için tüm hasta, refakatçi ve ziyaretçilerimize
teşekkür eder; sağlıklı günler dileriz.